Friday 16 November 2012

salam maalhijrah

Assalamualaikum...hehe

ok la...saya ngaku memang pos ni lambat...
sekarang dah 3 muharam dh pun...huhu..
tpi ok la..ada gak pos...
...
ok,,saya percaya ramai kan dah baca doa awal & akhir tahun...
heehe...so,apa kata kita semua stop jap aktiviti dunia ni...
yang tengah dengar lagu ke apa pause jap...(klau nk psg pun psg melody sedih je...hehe)
kita rest jap dari dunia xlama pun...5 minit camtu je...

kita renungkan balik.....
apa yang kita dah buat tahun lepas...
buatla sikit pertimbangan sendiri....
agak2 mana yang banyak..??

dosa    ke     pahala

kalau yang memang banyak pahala tu xpe la...
teruskan la...
tapi kalau yang banyak fail2 tu...
banyak dosa timbun2 dari pahala... (ya..macam saya gak)
apa kata kita renung balik...
best ke dosa2 yang kita buat tu....
x rasa cam apsal aku buat ha dulu...
ke x rasa cam membazir ke apa buat mende tu..
ok la...memang aku x layak nak ceramah panjang2..
mana la layak nak berkhutbah kat korang...
saya cuma just jalankan tanggungjawab..you know, as a muslim...
tanggungjawab kita untuk amar makruf nahi mungkar..

allah tak tanya nape akhlak masyarakat x berubah...
tapi allah akan tanya apa yang kita buat untuk ubah akhlak masyarakat...

ok la....muhasabah la diri sendiri...
saya nak gi solat jumaat dah...

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment